Drej Bolesław: Różnice pomiędzy wersjami
Przejdź do nawigacji
Przejdź do wyszukiwania
(Utworzono nową stronę "Kategoria:Hasła w przygotowaniu") |
(Opublikowanie) |
||
(Nie pokazano 9 wersji utworzonych przez 3 użytkowników) | |||
Linia 1: | Linia 1: | ||
− | [[Kategoria: | + | [[Plik:Bolesław Drej.png|200px|thumb|prawo|Bolesław Drej]] |
+ | [[Plik:Bolesłąw Drej. Rzeżby.png|200px|thumb|prawo|Rzeźby Bolesława Dreja]] | ||
+ | '''Bolesław Drej''' (1911-1997) – rzeźbiarz, mieszkaniec Borszyna.<br /> | ||
+ | |||
+ | Jego pierwsze prace zwracały uwagę prostotą i oszczędnością form. Początkowo interesowała go tematyka wojskowa. Używając zwykłej siekiery, noży i dłuta, rzeźbił w lipowych klockach żołnierzy i wojaków. Wśród jego rzeźb pojawiły się sylwetki władców, królów, samotnych, starszych kobiet, Madonny, diabła. Jego rzeźby były wypracowane i dokładne. <br /> | ||
+ | Bolesław Drej malował także niewielkie akwarelki, przedstawiające scenki rodzajowe. W 1973 r. zajął III miejsce w konkursie "Łęczycka sztuka ludowa". Jego prace znajdują się w muzeum w Łęczycy i Łodzi.<ref>Gmina Ozorków. Historia i Współczesność, Ozorków 2014, s. 112-113.</ref> | ||
+ | |||
+ | ''<small>Oprac. '''Barbara Manista'''</small>'' | ||
+ | |||
+ | =Przypis= | ||
+ | [[Kategoria:Encyklopedia]] | ||
+ | [[Kategoria:Ludzie]] |
Aktualna wersja na dzień 14:41, 23 lut 2016
Bolesław Drej (1911-1997) – rzeźbiarz, mieszkaniec Borszyna.
Jego pierwsze prace zwracały uwagę prostotą i oszczędnością form. Początkowo interesowała go tematyka wojskowa. Używając zwykłej siekiery, noży i dłuta, rzeźbił w lipowych klockach żołnierzy i wojaków. Wśród jego rzeźb pojawiły się sylwetki władców, królów, samotnych, starszych kobiet, Madonny, diabła. Jego rzeźby były wypracowane i dokładne.
Bolesław Drej malował także niewielkie akwarelki, przedstawiające scenki rodzajowe. W 1973 r. zajął III miejsce w konkursie "Łęczycka sztuka ludowa". Jego prace znajdują się w muzeum w Łęczycy i Łodzi.[1]
Oprac. Barbara Manista
Przypis
- ↑ Gmina Ozorków. Historia i Współczesność, Ozorków 2014, s. 112-113.